25.03.2020
Група № 18 (ІІ курс).
„Перукар (перукар-модельєр), манікюрник”:
Предмет ”Хімія”
Електронний підручник: https://pidruchnyk.com.ua/uploads/book/11-klas-khimija-popel-2019.pdf
Урок № 29. Тема ”Оксиди неметалічних елементів, їх вміст
в атмосфері. Кислотні дощі”
Д/з. Опрацювати § 20 с. 112 – 114
Підготувати повідомлення на тему :
- Поширеність оксидів неметалів а атмосфері
- Фізіологічна дія деяких кислотних
оксидів
- Парниковий ефект : причини і наслідки.
- проект ”Кислотні дощі”
Дати відповідь на запитання:
1.
Що таке оксиди ?
2.
Яку ступінь окиснення має
Оксиген в оксидах?
3.
Які ви пам’ятаєте оксиди за
класифікацією?
4.
Що таке основні оксиди ?
5.
- Що таке амфотерні оксиди?
6.
- Що таке кислотні оксиди?
7.
- Від чого залежить кількість
оксидів одного елемента?
8.
- Як тоді формується
назва оксиду ?
9.
– Які неметали не утворюють
оксиди ?
25.03.2020
Група № 11(ІІ курс).
„Тракторист-машиніст с/г (л/г) виробництва
/категорії „А1”, «А2» „В1”, «В2», «В3», „Д1”/, слюсар з ремонту
сільськогосподарських машин та устакування, водій автотранспортних засобів
/категорії „В” і „С”/
Предмет ”Хімія”
Урок № 31. Тема ”Якісні реакції на деякі йони”
Д/з. §31 с. 187 – 192 Скласти рівняння реакцій визначення
йонів: SO42-,
SO32-,
Cl-,
NH4+,
PO43- в молекулярному, повному та скороченому йонному вигляді.
25.03.2020
Група № 11(ІІ курс).
„Тракторист-машиніст с/г (л/г) виробництва
/категорії „А1”, «А2» „В1”, «В2», «В3», „Д1”/, слюсар з ремонту
сільськогосподарських машин та устакування, водій автотранспортних засобів
/категорії „В” і „С”/
Предмет ”Хімія”
Урок № 32. Тема ”Виявлення у розчині катіонів Феруму (2+), Феруму
(3+), Барію, амонію”
Д/з. §31 с. 189 – 190. Скласти рівняння реакцій визначення катіонів
Феруму (2+), Феруму (3+), Барію, амонію в молекулярному, повному та скороченому
йонному вигляді
25.03.2020
Група № 7. (І курс)
”Кухар, кондитер”
Предмет ”Хімія”
Урок № 64. Тема ”Необоротні і оборотні хімічні процеси”
Д/з. § 9 с. 49 - 53
Скласти конспект. Виконати завдання до даного параграфу
25.03.2020
Група № 6
«Робітник з
комплексного обслуговування й ремонту будинків»
Предмет ”Хімія”
Урок № 35. Тема ”Практична робота. Розв’язування експериментальних
задач”
Завдання 1. Розпізнавання твердих речовин — лимонної
кислоти, глюкози та крохмалю.
Завдання 2. Розпізнавання розчинів оцтової кисло/ ти
та гліцеролу. Завдання 3. Добування натрій ацетату (в розчині).
Завдання 3. Добування натрій ацетату (в розчині).
У вашому розпорядженні — лимонна кислота,
глюкоза, крохмаль, розчини оцтової кислоти, гліцеролу, натрій гідроксиду,
купрум(ІІ) сульфату і натрій карбонату, спиртовий розчин йоду (йодна
настоянка), універсальні індикаторні папірці, дистильована вода, необхідне
обладнання. Виконайте кожне завдання двома способами. Продумайте послідовність проведення
експерименту і складіть його план.
Ваші дії, спостереження, висновки,
хімічні рівняння запишіть у таблицю:
Послідовність дій
|
Спостереження
|
Висновок
|
Завдання 1
|
|
|
Завдання 2
|
|
|
Завдання 3
|
|
|
Для розпізнавання оксигеновмісних
органічних сполук ви можете скористатися відомостями, поданими в таблиці
Якісні
реакції на деякі органічні сполуки
Назва або тип сполуки
|
Реагент, умови перебігу реакції
|
Зовнішній ефект
|
Алкен, алкін
|
Бромна вода
|
Знебарвлення бурого розчину
|
Водний розчин KМnO4
|
Знебарвлення фіалкового розчину й утворення бурого
осаду МnO2
|
|
Спирт (одноатомний)
|
CuO, нагрівання
|
Зміна кольору твердої речовини на темночервоний
(«мідний»), поява нового запаху
|
Гліцерол, глюкоза
|
Cu(OH)2, без нагрівання
|
Утворення синього розчину
|
Фенол
|
Бромна вода
|
Знебарвлення бурого розчину й утворення білого осаду
|
Водний розчин FeCl3
|
Розчин забарвлюється у фіалковий колір
|
|
Альдегід, метанова кислота, глюкоза
|
Амоніачний розчин Ag2O, нагрівання
|
Утворення «срібного дзеркала»
|
Альдегід, метанова кислота, глюкоза
|
Cu(OH)2, нагрівання
|
Зміна кольору осаду на червоний
|
Етанова кислота, ацетат
|
Водний розчин FeCl3
|
Поява темно-червоного забарвлення
|
Крохмаль
|
Спиртовий розчин I2
|
Поява темносинього забарвлення
|
Анілін
|
Бромна вода
|
Знебарвлення бурого розчину й утворення білого осаду
|
Водний розчин хлорного вапна
|
Розчин забарвлюється у фіалковий колір
|
|
Α-Амінокислота
|
Cu(OH)2
|
Утворення синього розчину
|
Білок
|
Cu(OH)2
|
Утворення фіалкового розчину
|
|
HNO3(конц.)
|
Утворення нерозчинних речовин жовтого кольору
|
Д/з: § 13 – 25 (повт) с. 152.
1. Складіть план розпізнавання органічних речовин
2.
Заповніть таблицю спостережень
Зробіть висновок до практичної роботи. Для формулювання висновку використовуйте відповіді на такі запитання:
·
1. Які реакції називають
якісними? На спостереженні яких ознак ґрунтується виявлення тих чи інших
речовин у розчині?
·
2. За допомогою яких якісних
реакцій можна виявити гліцерол, глюкозу, крохмаль?
·
3. Що спільного в будові молекул
гліцеролу і глюкози?
·
4. Чому більшість органічних
сполук під час прожарювання чорніє?
Перевірте свої знання за темою «Оксигеновмісні органічні сполуки»,
виконавши тестові завдання.(підготовка до тематичного оцінювання)
1. Вкажіть функціональну групу спиртів:
а) -COH; б) -COOH; в) -OH; г) -NH2.
2. Вкажіть функціональну групу карбонових кислот:
а) -COH; б) -COOH; в) -OH; г) -NH2.
3. Вкажіть метал, який заміщує Гідроген у гідроксогрупі спиртів:
а) Cu; б) Ag; в) Na; г) Pb.
4. Вкажіть речовину, яку можна використати для виявлення гліцеролу:
а) CuO; б) CuSO4; в) KOH; г) Cu(OH)2.
5. Вкажіть формулу етанолу:
а) C2H5OH; б)
CH3OH; в) CH3COOH; г) C3H7OH.
6. Вкажіть речовину, яку можна використати для виявлення крохмалю:
а) метилоранж; б)
йод; в) Cu(OH)2; г) Ag2O.
7. Вкажіть речовину, яку можна використати для виявлення глюкози:
а) лакмус; б) Cu(OH)2; в) йод; г) Ag2O.
8. Вкажіть речовину, яка реагує і з етиловим спиртом, і з оцтовою кислотою:
а) Na2CO3; б)
Na; в) NaCl; г) NaOH.
9. Вкажіть як називається реакція між спиртами і карбоновими кислотами:
а) нейтралізації; б)
обміну; в) заміщення; г) етерифікації.
10. Виберіть правильне твердження: гліцерол на відміну від етанолу реагує з
такою речовиною:
а) HCl; б) CuSO4; в) K; г) Cu(OH)2.
25.03.2020
Група № 14.
«„Електрогазозварник; слюсар-ремонтник; водій автотранспортних
засобів /категорії „В” і „С”/:»
Предмет ”Хімія”
Урок № 35. Тема ”Узагальнення і систематизація знань про
неметалічні елементи”
Електронний підручник: https://pidruchnyk.com.ua/uploads/book/11-klas-khimija-popel-2019.pdf
Самостійна робота
"Неорганічні речовини і їхні властивості"
Варіант № 1
1. В який ряд формул ввійшли формули простих речовин
неметалів:
а) CuO, O2, BaSO4, N2; б) CaO, Zn, H3PO4, CaSO4.
2. Вкажіть забарвлення лакмусу в розчині натрій
гідроксиду:
а) синій; б)
червоний; в) оранжевий.
3. Вкажіть
порядкові номери елементів, що належать до однієї групи: 6, 16, 22
а) 6 і 16; б) 6 і
22; в) 16 і 22.
4. Назвіть газ, шар якого захищає живі організми нашої
планети від ультрафіолетових променів сонячного світла, є сильним окисником:
а) озон; б)
кисень; в) азот; г) амоніак.
5. Укажіть реагент, за допомогою якого можна
відрізнити солі амонію від інших речовин:
а) барій хлорид; б) натрій гідроксид; в) гідроген хлорид; г)
кальцій гідроксид.
6. У будові атомів елементів з порядковими номерами №2
і №12 спільними є:
а) кількість електронів на зовнішньому енергетичному
рівні; б) кількість всіх електронів;
в) кількість енергетичних рівнів.
7. Установіть відповідність між назвою речовини та
хімічною формулою:
8. Складіть рівняння реакцій за поданою схемою:
(NH4)2CO3 → NH4Cl →
NH3 → (NH4)2SO4 → NH4NO3
9. Доберіть коефіцієнти методом електронного балансу:
Hg + HNO3 (розбавл) → Hg(NO3)2 + NO + H2O
10. Обчисліть масу амоніаку, який можна добути з азоту
об’ємом 448 л (н.у.), якщо вихід продукту реакції від теоретично можливого
складає 62,5%.
Варіант № 2
1. В який ряд формул ввійшли формули простих речовин
неметалів:
а) MgCl2, O3, P, NH3; б) K2SiO3 , CaC2, Mg, H2O.
2. Вкажіть забарвлення фенолфталеїну в розчині
хлоридної кислоти:
а) синій; б)
малиновий; в) безбарвний.
3. Вкажіть порядкові номери елементів, що належать до
однієї підгрупи: 14, 32, 22
а) 14 і 32; б) 14 і
22; в) 22 і 32.
4. Назвіть речовину. За звичайних умов безбарвний газ,
без запаху, не отруйний, є окисником, має високу реакційну здатність:
а) озон; б)
кисень; в) азот; г) аміак.
5. Укажіть реагент, яким можна скористатися для того,
щоб виявити амоній хлорид:
а) натрій гідроксид; б) гідроген хлорид; в) натрій
нітрат; г) ферум (III) хлорид.
6. У будові атомів елементів з порядковими номерами №3
і №9 спільними є:
а) заряд ядра; б) кількість
електронів; в) кількість енергетичних рівнів.
7. Установіть відповідність між назвою речовини та
хімічною формулою:
8. Складіть рівняння реакцій за поданою схемою:
SO2 → SO3 → H2SO4 →
MgSO4 → K2SO4.
9. Доберіть коефіцієнти методом електронного балансу:
Zn + H2SO4 (конц) →
ZnSO4 + S + H2O
10.При взаємодії сірки масою 144 г з воднем було
одержано гідроген сульфід об’ємом 75,6 л (н.у.). Обчисліть масову частку виходу
продукту реакції від теоретично можливого.
Д/з. §14 – 22 (повторити). З метою підготовки до тематичного оцінювання виконати
запропоновані завдання (1 і 2 варіанти)
25.03.2020
Група № 7. (І курс)
”Кухар, кондитер”
Предмет ”Гігієна та санітарія виробництва”
Урок № 15. Тема ”Гігієнічні вимоги до вибору земельної ділянки
підприємств харчування. Вимоги до водопостачання, опалення, вентиляції,
каналізації та освітлення”
Корисні посилання: https://studopedia.su/8_58002_gigiienichni-vimogi-do-teritorii-y-generalnogo-planu-dilyanki.html
Д/з.Опрацювати матеріал. Скласти конспект.
Комментарии
Отправить комментарий