23.04.2020
Група № 17. (ІІ курс)
”Кухар, кондитер”
Предмет ”Фізіологія харчування”
Урок № 15. Тема ”Структура харчового раціону”

Побудова харчового раціону молодої людини повинна враховувати особливості життєдіяльності її організму:
·         підвищений рівень основного обміну (у 1,5 рази вищий, ніж у дорослих);
·         великі нервово-психічні навантаження (періоди екзаменів, сесій, потоки різноманітної інформації, що призводить до неврозів, безсоння, головного болю, депресій тощо);
·         напруження зорового апарату (робота за комп'ютером, довготривалий перегляд телепередач та ін.);
·         період статевого дозрівання, акселерацію, заняття спортом, бажання подобатися, підвищену увагу до власної зовнішності (оцінка та прагнення змінювати свою статуру, впливати на розвиток м'язової системи, стан шкіри, волосся, нігтів тощо).

1.      Тарілка здорового харчування”. Намагайтесь щодня споживати корисні продукти з усіх груп: овочі, фрукти та ягоди, бобові, яйця, рибу, м’ясо, корисні жири та олії, горіхи та насіння, цільнозернові, молочні та кисломолочні продукти

Харчовий раціон повинен мати необхідну структуру раціону та страв з урахуванням поєднання продуктів.
Структура харчового раціону
Сніданок
Холодна закуска для збудження пониженого вранішнього апетиту; гаряча страва, яка є основним джерелом енергії та незамінних нутрієнтів; тонізуючий напій
Обід
Холодна закуска, гарячі (перша та друга) страви, солодка страва та напої, які компенсують енерговитрати організму, та подовжують задоволення від спожитої їжі
Полуденок
Бутерброди, круп'яні страви, хлібобулочні вироби, фрукти, ягоди, напої, оскільки вживання сухої їжі погано впливає на процеси травлення
Вечеря
Легкоперетравлювані страви з риби, молочних продуктів, яєць, нежирні та несмажені страви, нетонізуючі напої; жирна і важкоперетравлювана їжа на вечерю може спричинити серцево-судинні захворювання та параліч мозкових центрів
Під час складання харчового раціону враховується поєднання страв та продуктів, послідовність вживання страв. Пікантні холодні закуски збуджують апетит, супи посилюють секреторну дію закусок, що необхідно для травлення основної частини раціону - другої страви. Завершується приймання їжі солодкими стравами, напоями, які дають задоволення від приймання їжі. Є дані, що чай і каву необхідно вживати окремо, як мінімум за 1 годину до основного прийому їжі. Це пояснюється тим, що кофеїн, який міститься у них, крім здатності підвищувати виділення шлункового соку, різко прискорює перистальтику кишечника. їжа не встигає повністю перетравлюватися, що призводить до розвитку гнильних та бродильних процесів.
їжа має бути доброякісною, нешкідливою, містити захисні компоненти; не повинна стимулювати чи пригнічувати ріст кишкової мікрофлори, накопичувати гази та кислоти, отруйні речовини.
Вона повинна готуватися такими способами кулінарної обробки, які забезпечували б видалення шкідливих речовин і не викликали б утворення токсичних речовин та зменшення біологічної цінності їжі.
Необхідно дотримуватися питного режиму, пам'ятаючи, що нестача рідини перевантажує серце, оскільки значно зростає в'язкість крові. Через нестачу води погіршується виведення токсичних продуктів обміну речовин і ксенобіотиків з організму, що погіршує відновлення і постачання клітин поживними речовинами.

Д/з. Опрацювати матеріал. Скласти конспект
Запитання для контролю знань:
1.      Що таке вітаміни?
2.      Дати визначення предмету фізіологія.
3.      Яка добова потреба організму людини в білках? Жирах?
4.      Як розраховуються норми споживання харчових речовин?
5.      На що слід звертати увагу при складанні харчового раціону для підлітків?
6.      Що таке режим харчування?
7.      Як розподіляється добовий раціон?
8.      Переглянте презентацію: https://vseosvita.ua/library/prezentacia-na-temu-zbalansovane-harcuvanna-48908.html

23.04.2020
Група № 18 (ІІ курс).
„Перукар (перукар-модельєр), манікюрник”:

Предмет ”Хімія”
Електронний підручник:  https://pidruchnyk.com.ua/uploads/book/11-klas-khimija-popel-2019.pdf
Урок № 33. Тема ”Особливості взаємодії металів з концентрованою сульфатною кислотою”
Корисні посилання:

Особливості взаємодії сульфатної кислоти з металами. 
Розведена сульфатна кислота проявляє загальні властивості кислот. Під час таких реакцій Гідроген відновлюється й виділяється як проста речовина водень. Взаємодія концентрованої сульфатної кислоти характеризується тим, що під час цих реакцій відновлюється Сульфур. Концентрована сульфатна кислота реагує з металами, що в ряді активності розташовані до водню, і з тими, що після водню, зокрема міддю, ртуттю та сріблом. З металами, що стоять до водню, залежно від умов, Сульфур відновлюється до ступенів окиснення +4, 0 або -2. Під час взаємодії з міддю, ртуттю та сріблом — тільки до +4 

Отже сульфатна кислоти, так як нітратна, під час взаємодії з металами проявляє специфічні властивості, вона є сильними окисниками. Сульфур у концентрованій сульфатній кислоті відновлюється до різних ступенів окиснення залежно від активності металів.
• Концентрована сульфатна кислоти в реакціях з металами проявляє специфічні властивості: Сульфур, що входять до її, є сильними окисниками.
• Концентрована сульфатна кислота не реагує з Fe, Cr, Ni, Al на холоді (пасивує метали).
• Концентрована сульфатна кислота як окисник: з активними металами відновлюється до сульфур(IV) оксиду SO2сірки S, гідроген сульфіду H2S; з малоактивними — тільки до сульфур(IV) оксиду.
Д/з. §21 с. 122 – 127. Скласти конспект.
Відповісти на запитання:
1. Поясніть, як нітратна кислота взаємодіє з металами:
а) концентрована з усіма металами;
б) розведена з активними й малоактивними металами;
в) дуже розведена з активними металами.
2. Позначте, до якого ступеня окиснення відновиться Сульфур, і вкажіть формулу сполуки, якщо срібло прореагує з концентрованою сульфатною кислотою.
а) +4, SO2                                 б) 0, S              в) -2, H2S                    г) тільки +4, SO2
3. Укажіть можливі речовини, до яких відновиться Нітроген під час реакції взаємодії магнію з дуже розведеною нітратною кислотою.
а) N2, NH3                                б) NH3, NO                  в) N2, NO        г) NH4NO3, NO2
4. Складіть рівняння реакцій за схемою: N→ NO → NO2 → HNO3 → Mg(NO3)2.
5. Складіть рівняння реакцій між:
а) Ag і HNO3 (конц.);              б) Ag і HNO3 (розв.);              
в) Zn і HNO3 (дуже розв.) з відновленням Нітрогену до ступеня окиснення 0;
г) Са і H2SO4 (конц.) з відновленням Сульфуру до ступеня окиснення -2;
ґ) Ag і H2SO4 (конц.).
6. Мідь масою 1,92 г повністю прореагувала з концентрованою сульфатною кислотою. Обчисліть об'єм газу (н. у.), що виділився. Назвіть газ.
7. Алюміній масою 4,32 г повністю прореагував з розведеною нітратною кислотою. Обчисліть масу алюміній нітрату й об'єм газу (н. у.), що утворилися. Назвіть газ.

23.04.2020
Група № 7. (І курс)
”Кухар, кондитер”

Предмет ”Хімія”
Урок № 70. Тема ”Контрольна робота
Електронний підручник:  https://pidruchnyk.com.ua/uploads/book/11-klas-khimija-popel-2019.pdf

ВАРІАНТ  І 
РІВЕНЬ І (завдання з однією правильною відповіддю,  0,5 балів )
1.Внаслідок реакції сполучення утворюється: 
а) дві складні речовини                      б) одна складна речовина
в)проста і складна                              г) декілька простих і складних речовин.
2.Для екзотермічних реакцій:  
а) Н     0;      б) Н = 0;        в) Н       0;       г) Н       0.
3.Вкажіть рівняння реакції заміщення :
а) Cu(OH)+ 2HCl = CuCl+ 2H2O                  б) Zn + CuSO=ZnSO4 + Cu
 в) CO+ H2O = H2CO3                                                        г)    BaCO3=    BaO + CO2
4.Вкажіть  фактор, що може впливати  на  стан  хімічної  рівноваги
а) інгібітори             б) індикатори             в) каталізатори           г) температура
5.Вкажіть, які джерела струму  не мають недоліків при експлуатації:  
а) елемент Лекланше(батарейка)        б)кислотний  свинцевий  акумулятор       
в) літій-полімерні  акумулятори        г) ртутна  батарейка.
6. Вкажіть, яка з реакцій йонного обміну є оборотною:  
а) AgNO3 + NaBr = AgBr + NaNO3                  б)  2LiNO+ CaCl2 = Ca(NO3)2 + 2LiCl         
в) 2HCl + Na2S = 2NaCl +  H2S                        г)  Zn +2 HCL=ZnCl2 + H2.
7.Визначте ознаку , за якою
електричні  акумулятори  відрізняються  від  паливних  елементів:
а) меншою  масою                   б) здатністю регенерувати     
в)меншою громіздкістю           г) більшим значенням  ЕРС.
8. Перше найпростіше джерело електричного струму створив:
а) М. Ломоносов       б) А. Гальвані    в) Луї Шательє            г) А.Авогадро.
            9Який із поданих факторів не впливає на стан хімічної рівноваги:
а) температура            б) концентрація реагуючих речовин   в) тиск             г) каталізатор
10. До слабких основ належить:
а) Ba(OH)2    б) NaOH    в) Al(OH)3      г) KOH
            11. Яке середовище має водний розчин натрій карбонату:
а) кисле     б) нейтральне    в) лужне
12. Укажіть середовище водного розчину солі K2S:
а) рН = 7           б) рН > 7        в) рН < 7
            13.Сіль сильної кислоти і слабкої основи:
а) гідролізує за катіоном                     б) гідролізує за аніоному
в) гідролізує за катіоном і аніоном     г) не піддається гідролізу
14.Між атомами хімічних елементів зі значною різницею електронегативностей виникає  хімічний зв’язок:
А) йонний              Б) ковалентний полярний           
В) металічний   Г) ковалентний неполярний
15.У калій гідроксиді хімічний зв’язок: 
А) ковалентний полярний і ковалентний неполярний   
Б) йонний і ковалентний полярний  
В) ковалентний полярний і йонний  
Г) йонний і ковалентний неполярний. 
16.   Укажіть йон, який за електронною будовою нагадує атом Аргону:
A) S2-        Б) Mg2+     В) А13+      Г) О2- 
17. Які кристалічні ґратки графіту   й гідроген хлориду? 
А) йонна й молекулярна         Б) атомна й молекулярна     
В) атомна і йонна                   Г) молекулярна й атомна 
РІВЕНЬ ІІ (завдання з двома правильними відповідями,  1 бал )
18. Вкажіть фактори, що впливають  на  зміщення  хімічної  рівноваги:  
а) температура          б) тиск            в) каталізатор         г) тип реакції.
19. Вкажіть, які із солей  при гідролізі мають  кисле середовище:
а) Na2SO        б) K2SO3          в)Cu(NO3)      г) CrCl2.
20. Чи зміниться стан рівноваги в наступній системі H2 + Cl2 → 2HCl, якщо суміш газів стискувати:
 а) зміститься вправо     б) зміститься вліво   
 в) не зміниться       г) викличе коливання
            21. Установіть відповідність між назвою солі та її здатністю до гідролізу: 
Сіль
Здатність до гідролізу
1) Na2SO4
А) гідроліз за катіоном та аніоном   
2) CuCl2
Б) гідроліз за аніоном 
3) К2SiO3
В) гідроліз за катіоном
4) (NH) 2 S
Г) не піддається гідролізу 
22.   Установіть відповідність між формулою хімічної сполуки і типом хімічного зв'язку:
A) H2S        1) ковалентний неполярний
Б) Н2          2) йонний
В) K2S        3) ковалентний полярний
                  4) металічний
РІВЕНЬ ІІІ (завдання на 1,5 бала)
23.Розв’язати задачу:
 Складіть рівняння реакції води з оксидом елемента з протонним числом 20. Обчисліть масу утвореного продукту, якщо оксид вступив в реакцію кількістю речовини 0,1 моль.
РІВЕНЬ ІV  ( завдання на 2 бали )
24.     Який об’єм  вуглекислого газу  (н.у.)  утвориться  при  взаємодії  300 г  кальцій карбонату    з нітратною  кислотою ,  якщо  його  вихід  становить    70 % ?
                                                                                         ВАРІАНТ   ІІ
РІВЕНЬ І  ( завдання з однією правильною відповіддю )
1.Вкажіть , що утворюється  внаслідок реакції  обміну :    
а) одна складна речовина     б) дві складні речовини        
в)  проста і складна речовина           г ) декілька простих і складних речовин .
2. Вкажіть тепловий  ефект , якщо теплота  поглинається:  
а) Н     0;      б) Н = 0;        в) Н       0;       г) Н       0.
3.Вкажіть рівняння реакції розкладу :
а) Mg(OH)2 + H2SO4 = MgSO4 + 2H2O        б) 2HgO = 2Hg + O2
  в)   MnCl+ KOH = 2KCl + Mn(OH)2           г)  4B +3 O2 = 2B2O3.
4.За кількістю вихідних  речовин  і  продуктів  хімічні реакції  поділяються  на реакції :   
а) каталітичні й некаталітичні            б) оборотні й необоротні  
в) ендотермічні й екзотермічні  г) розкладу,заміщення,обміну
5.При використанні гальванічного  елемента  Якобі-Даніеля  на  мідному електроді  виникає :              
а) нестача  електронів     б) надлишок  електронів       в) нульовий  заряд        г) надлишок  аніонів ?
6.Вкажіть, яка з реакцій  йонного обміну необоротна :  
а) MnCl+ K2SO4= 2KCl  + MnSO4                  б)  BaCO3 + H2SO4 = BaSO4 + H2O + CO2     
в) Ca(NO3)2 + 2NaCl = CaCl2 + 2NaNO3           г) Ca(NO3)+H2SO4 = CaSO+ 2HNO3
7.Вкажіть , коли тиск впливає на зміщення рівноваги хімічної реакції :
а) між твердими речовинами              б) між твердою речовиною і рідиною        
в) між газоподібними речовинами          г) в розчині .
8. Сформулював принципи зміщення хімічної рівноваги:
а) М. Ломоносов       б) А. Гальвані   в) Луї Шательє            г ) А. Авогадро.
9Каталізатор впливає на:  
а) зміщення рівноваги             б) швидкість реакції
в) підвищення тиску               г) зниження температури
            10До слабких кислот належить:
а) HCl       б) H2CO3    в) HNO3    г) H2SO4
11. Яке середовище має водний розчин калій нітрату:
а) кисле   б) нейтральне    в) лужне
            12. Укажіть середовище водного розчину солі FeCl3:
а) рН = 7,         б) рН > 7,        в) рН < 7 .
            13. Сіль слабкої кислоти і сильної основи:
а) гідролізує за катіоном                     б) гідролізує за аніоному
в) гідролізує за катіоном і аніоном     г) не піддається гідролізу
14. Між атомами хімічних елементів з протонними числами 11 і 17 хімічний зв’язок: 
А) йонний                   Б) ковалентний неполярний    В) металічний  
Г) ковалентний полярний 
15. У натрій гідроксиді хімічний зв’язок: 
А) ковалентний полярний і ковалентний неполярний   
Б) йонний і ковалентний полярний    
В) ковалентний полярний і йонний  
 Г) йонний і ковалентний неполярний. 
16.Укажіть йон, що за електронною будовою нагадує атом Неону:
А) O 2-      Б) Са2+         В)     P 3-            Г )S2-
17. Які кристалічні ґратки алмазу й барій хлориду? 
А) йонна й молекулярна         Б) атомна й металічна 
В) атомна і йонна                   Г) молекулярна й атомна 
РІВЕНЬ ІІ  ( завдання з двома правильними відповідями , 1 бал )
18. Які види гідролізу розрізняють :
а) оборотний    б )багатоосновний    в) необоротний     г) лужний ?
19. Вкажіть , які із солей будуть мати  рН  середовища 7:
а)K2S      б) Al2(SO4)3     в)Zn(NO3)2     г)  Al2S3
20. Вкажіть  реакції , в яких рівновагу  можна  змістити  шляхом  дії  на  них  тиском :
а) 3О2 = 2О3        б) N+ O2 = 2NO         в)  H2 + I= 2HI         г)  2SO+ O = 2SO3
21. Установіть відповідність між назвою солі та її здатністю до гідролізу: 
Сіль
Здатність до гідролізу
1) NaCl
А) гідроліз за катіоном та аніоном   
2) ZnCl2
Б) гідроліз за аніоном 
3) Na2CO3
В) гідроліз за катіоном
4) Fe(NO2)2
Г) не піддається гідролізу 
22. Установіть відповідність між типами кристалічних ґраток та фізичними властивостями речовини:
А) йонна                     1) мають металічний блиск;
Б) молекулярна       2) досить висока tплав. 
В) атомна                    3) не розчиняються у розчинниках
                                                 4) мають невелику твердість, леткі
РІВЕНЬ ІІІ (завдання на 1,5 бала)
23. Розв’язати задачу:
Складіть рівняння реакції води з оксидом елемента з протонним числом 3. Обчисліть масу утвореного продукту, якщо оксид вступив у реакцію кількістю ре­човини 0,25 моль.
РІВЕНЬ  ІV  ( завдання на 2 бали )
24. При взаємодії  21,2 г натрій карбонату з кальцій хлоридом  утворилося  15 г  осаду.  Вкажіть  вихід продукту  реакції  від  теоретично  можливого   у %.
Відповіді надсилати на мою електронну адресу: olqakolaluk @ gmail.com

23.04.2020
Група № 7. (І курс)
”Кухар, кондитер”

Предмет ”Хімія” (консультації)
Взаємодія концентрованих нітратної і сульфатної кислот з металами.
Складіть рівняння реакцій між:
а) Ag і HNO3 (конц.);              б) Ag і HNO3 (розв.);              
в) Zn і HNO3 (дуже розв.) з відновленням Нітрогену до ступеня окиснення 0;
г) Са і H2SO4 (конц.) з відновленням Сульфуру до ступеня окиснення -2;
ґ) Ag і H2SO4 (конц.).
д) Zn і H2SO4 (розв.)

Комментарии

Популярные сообщения